11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kıtlık, fırsat maliyeti, elastikiyet, ekonomik kâr ve marjinal analiz gibi temel ekonomi kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • Arz ve talebi belirleyen unsurları açıklayabilecektir.
  • Arz veya talepteki bir değişime bağlı olarak piyasa çıktılarındaki değişimleri gösterebilecektir.
  • Piyasa dengesi kavramını açıklayabilecektir.
  • Tam rekabetçi ve tam rakabetçi olmayan piyasalar arasındaki farkları ortaya koyabilecektir.
  • Üretici ve tüketici davranışı teorilerini karşılaştırabilecektir.
  • Kar amacı gütmenin neden verimli sonuçlar doğurduğunu açıklayabilecektir.
  • Üretim, kar ve maliyet gibi temel kavramaları açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ekonominin Metodu ve Amacı Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 1 (Pearson Education International, 10th edition)
2 Ekonomik Problem: Yokluk ve Seçim Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 2 (Pearson Education International, 10th edition)
3 Talep,Arz ve Pazar Dengesi Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 3 (Pearson Education International, 10th edition)
4 Talep ve Arz Uygulamaları ve Elastikiyet Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapters 4&5 (Pearson Education International, 10th edition)
5 Hanehalkı Davranışları ve Tüketici Seçimi Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 6 (Pearson Education International, 10th edition)
6 Ara Sınav 1 4 Nisan 2014
7 Üretim Süreci: Kar Maximizasyonu Altında Firma Davranışları Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 7 (Pearson Education International, 10th edition)
8 Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 8 (Pearson Education International, 10th edition)
9 Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 9 (Pearson Education International, 10th edition)
10 Girdi Talebi Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition)
11 Ara sınav 2 Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition)
12 Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition)
13 Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition)
14 Aksak Rekabet Piyasaları ***Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 13,14 & 15 (Pearson Education International, 10th edition)
15 Dışsallıklar, Kamu Malları, and Sosyal Seçim Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 16 (Pearson Education International, 10th edition)
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Case, Karl; Fair, Ray; and Oster, Sharon; Principles of Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR.
Önerilen Okumalar/Materyaller http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ101principlesmicroeconomics linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
 
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
 
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2.5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
 
 
Proje
 
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
14
Final Sınavı
1
12
    Toplam
153

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek,
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010